VHK – U17 pigetrænerteamet 2022/2023

Tre meget centrale roller omkring U17 pigerne i Viborg HK er nu på plads – tre nye ansigter. Byd velkommen til Amir Shabani, Jim Lauesen og Jonas Rohde. I Viborg HK vil vi talentudvikle og give de bedste rammer for at man kan udvikle sig, man skal have mulighed for at prøve sit talent af. Vi ved at miljøet omkring pigerne, spiller en meget afgørende rolle for denne udvikling og derfor er vi glade for at vi nu kan præsentere de første 3 brikker i denne kabale.

Amir kommer fra Sydfyn hvor han de seneste mange år har haft forskellige træneropgaver i GOG og på skolerne i Oure. Seneste har Amir trænede U15 pigerne i GOG. Amir lægger stor vægt på et godt træningsmiljø hvor talentudvikling og fællesskab er hovedingredienserne. Gennem de samtaler vi har haft med Amir, er det tydeligt, at vi har med en træner at gøre, som brænder for talentudvikling.

Jim Lauesen har fået sin håndboldopvækst i henholdsvis Brøndby og Vium. Efter en højskoleophold i Ikast er han blevet hængende i det jyske og er nu klar til at udvikle talenter i Viborg HK. Jim tager en masser erfaring med sig fra miljøet i Ikast, hvor han den seneste sæson været en del af trænerteamet i U17 pigeafdelingen. Som træner sætter Jim, en ære i at spillerne udvikler sig både på, men også uden for banen. Ligesom Amir brænder Jim for håndbolden og talentudvikling.

Sidste mand der skal præsenteres i denne omgang, er Jonas Rohde som i øjeblikket slår sine folder i SUS Nyborg hvor han træner U15 piger. Jonas har ligesom Jim være på højskole i Ikast og søger nu tilbage til det jyske, hvor han skal være med til at udvikle U17 afdelingen. Jonas brænder også for håndbolden og vil helt sikkert, lige som de to andre byde ind med en masse kompetencer og erfaringer som vil bidrage positivt til Viborg Hk’s talent og udviklings miljø.

Vi glæders os meget til at se dem i hallen til den nye sæson.