Special Olympics-håndbold

Special Olympics-håndbold er for spillere med udviklingshandicaps eller specielle behov.Vi træner tirsdage fra kl 16.30 til 17.30. Kom og vær’ med.

Special Olympics-håndbold har eksisteret på klubniveau herhjemme siden 2007, hvor Skjern Håndbold oprettede et hold for voksne med udviklingshandicaps og specielle behov. Siden har det spredt sig som ringe i vandet og har hovedsageligt slået rødder i det midt- og vestjyske.

I Danmark tæller Special Olympics 275 spillere, 13 klubber og 25 hold. Vi har været med fra starten for voksne og startede i 2016 et hold op for børn.

Vores Special Olympics er et hold for børn og unge med udviklingshandicaps og specielle behov, hvor man kan spille håndbold med ligesindede. Holdet er både en del af Special Olympics konceptet samt Lykkeliga, som tidligere landsholdsspiller, Rikke Nielsen, startede i 2017.

Vi vægter et miljø, hvor man føler sig tilpas og giver plads til forskellighederne. Det sociale fællesskab for både spillere og forældre er en stor del af vores hold.
Det skal være sjovt at komme til træning, hvor vi giver den gas, med hovedfokus på håndboldspillet. Hvert år deltager vi i flere stævner og vi afholder også selv mindst et årligt stævne. Vi er seks trænere og i øjeblikket 14 spillere tilknyttet holdet, men der er masser af plads til flere, så skulle du have lyst til at se om håndbold er noget for dig, er du mere end velkommen til at kigge forbi til træning.

Vi glæder os til corona viruset har langt sig, så vi kan komme i gang med håndbolden igen.