Viborg Håndbold Klub

Covid- 19 Retningslinjer for håndbold i Viborg HK forening

Spillere / trænere

Omklædning

• VHK holdene klæder om hjemmefra og venter med at tage bad til de er hjemme. Det ville være godt, hvis udeholdene også klæder om hjemmefra – Udeholdene kan dog bruge omklædningsrummene med de restriktioner, der er angivet på dørene, hvilket vil sige 6-10 personer i hvert omklædningsrum. Holdene kan derfor ikke mødes samlet før og efter kampen i omklædningsrummet. Der må kun være spillere fra samme hold i omklædningsrummet.
  • Brug kun hver 2. bruser i omklædningsrummet.
  • Tag tasker med ud fra omklædningsrummet og placer disse bag holdets udskiftningsbænk i hal 2 & bag målene i hal 1

Opvarmning

• Hvis der ikke er træning eller spilles kampe i hal 2, kan hjemmeholdet varme op i hal 2 på en halv bane. Er hal 2 optaget opvarmer hjemmeholdet i mellemgangen mellem hal 1 & 2, på et begrænset område, hvor der ikke går andre.
  • Hvis der ikke er træning eller spilles kampe i hal 2, kan udeholdet varme op i hal 2 på en halv bane. Er hal 2 optaget opvarmer udeholdet i foyeren ved hal 1 på et begrænset område, hvor der ikke går andre. (Adgang til foyeren fra omklædningsrum er via hal 1, hvor man går op på øverste niveau for at gå igennem hal 1).
  • Der må ikke bruges bold når man varmer op i foyere.
  • Boldopvarmning skal foregå på kampbanen i tidsrummet mellem kampene

Afvikling af kamp: før/under/efter

• Medbring selv håndklæde til at tørre sved af med.
  • Gå ikke ind i hal 2 før I kan gå på banen – der må max være 80 personer i hal 2.
  • Ved ventetid kan man vente på tilskuerpladserne i hal 1- sæt jer ned med afstand.
  • Forrige kamps spillere skal forlade banen, og tidtager skal være færdig med at afspritte målstolper & udskiftningsbænke, før man må gå på banen.
  • Forlad ikke banen i halvlegen. I skal blive på banen.
  • Når kampen er slut, pakker I jeres ting sammen og forlader straks hallen, så tidtager kan få afsprittet

Max tilskuere kapacitet til kampe

• Hal 1: 460 tilskuere
  • Hal 2: 56 tilskuer

Covid- 19 Retningslinjer for håndbold i Viborg HK forening

Tilskuere / alle

• Bliv hjemme, hvis du har symptomer på Covid-19/Corona, hvis du er i risikogruppen, eller har været i kontakt eller bor med en person, der er testet positiv.
  • Sprit dine hænder ved indgangen. Vask dine hænder tit eller brug håndsprit.
  • Bevæg dig ikke unødvendigt rundt, men kom tættest muligt på kampstart, og forlad hallen umiddelbart efter kampens afslutning. Bliv siddende under kampen, medmindre du skal på toilet/handle i cafeteriaet (husk mundbind).
  • Husk kun at gå ind i den hal dit barn/du skal spille i. Brug de forskellige indgange alt efter om det er i hal 1 (hovedindgangen) eller hal 2 (indgang syd) mellem hal 1 & hal 2.
  • Tilskuere skal sidde med minimum en meters afstand – Dette gælder også familier/nære relationer. I hal 1 sidder man på hvert andet sæde & i hal 2 er afstanden på bænkene vist med røde prikker, som man skal sætte sig på.
  • Udeholdets tilskuere i hal 1 sidder modsat tidtagerbordet. I hal 2 sidder udeholdets tilskuere på den fjerneste siddegruppe af bænke nærmest toiletterne. Se skilt.
  • Skal man handle/gå i gennem cafeteriaområdet, skal man bruge eget mundbind (mundbind kan købes i cafeteriaet, hvis man glemmer det)

Max tilskuere kapacitet til kampe:

• Hal 1: 460 tilskuere
  • Hal 2: 56 tilskuer