Viborg Håndbold Klub

Covid- 19 Retningslinjer for håndbold i Viborg HK forening

Spillere/trænere

Mundbind

Alle skal bære mundbind, når man bevæger sig rundt i Vibocold Arena 1 & 2, på gangene, toiletter & cafeteria.

• Spillere: Alle spillere over 12 år skal bære eget mundbind i hallerne, når de bevæger sig rundt. Spillerne kan tage mundbindet af, når de opvarmer / træner & spiller kamp. Når træningen eller kampen er slut, skal de tage mundbindet på igen.
  • Trænere-ledere: Alle træner-ledere skal bære eget mundbind i hallerne, når de bevæger sig rundt. Træner-ledere kan tage mundbindet af, når de træner eller er til kampe. Når træningen eller kampen er slut, skal de tage mundbindet på igen.

Viborg HK stiller ikke mundbind til rådighed. Så man skal selv medbringe sit eget mundbind.

Omklædning

• VHK holdene klæder om hjemmefra og venter med at tage bad til de er hjemme. Det ville være godt, hvis udeholdene også klæder om hjemmefra – Udeholdene kan dog bruge omklædningsrummene med de restriktioner, der er angivet på dørene, hvilket vil sige 6-10 personer i hvert omklædningsrum. Holdene kan derfor ikke mødes samlet før og efter kampen i omklædningsrummet. Der må kun være spillere fra samme hold i omklædningsrummet.
  • Brug kun hver 2. bruser i omklædningsrummet.
  • Tag tasker med ud fra omklædningsrummet og placer disse bag holdets udskiftningsbænk i hal 2 & bag målene i hal 1

Opvarmning

• Hjemmehold: Hvis der ikke er træning eller spilles kampe i hal 2, kan hjemmeholdet varme op i hal 2 på en halv bane. Er hal 2 optaget opvarmer hjemmeholdet i mellemgangen mellem hal 1 & 2, på et begrænset område, hvor der ikke går andre.
  • Udehold: Hvis der ikke er træning eller spilles kampe i hal 2, kan udeholdet varme op i hal 2 på en halv bane. Er hal 2 optaget opvarmer udeholdet i foyeren ved hal 1 på et begrænset område, hvor der ikke går andre.
  • Der må ikke bruges bold når man varmer op i foyeren.
  • Boldopvarmning skal foregå på kampbanen i tidsrummet mellem kampene

Afvikling af kamp: før/under/efter

• Medbring selv håndklæde til at tørre sved af med.
  • Gå ikke ind i hal 2 før I kan gå på banen – der må max være 80 tilskuere i hal.
  • Ved ventetid kan man vente på tilskuerpladserne i hal 1- sæt jer ned med afstand.
  • Forrige kamps spillere skal forlade banen, og tidtager skal være færdig med at afspritte målstolper & udskiftningsbænke, før man må gå på banen.
  • Forlad ikke banen i halvlegen. I skal blive på banen.
  • Når kampen er slut, pakker I jeres ting sammen og forlader straks banen i hal 1 og hele hallen i hal 2, så tidtager kan få afspritte

Max tilskuere kapacitet til kampe

• Hal 1: 460 tilskuere
  • Hal 2: 80 tilskuere

Tilskuere / alle

• Bliv hjemme, hvis du har symptomer på Covid-19/Corona, hvis du er i risikogruppen, eller har været i kontakt eller bor med en person, der er testet positiv.
  • Sprit dine hænder ved indgangen. Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
  • Mundbind: Alle over 12 år skal bære eget mundbind, når man bevæger sig rundt i hallerne, gangene, toiletter eller cafeteria. Man kan tage mundbindet af, når man sidder ned på tilskuerpladserne. Klubben stiller ikke mundbind til rådighed
  • Bevæg dig ikke unødvendigt rundt, men kom tættest muligt på kampstart, og forlad hallen umiddelbart efter kampens afslutning. Bliv siddende under kampen, medmindre du skal på toilet/handle i cafeteriaet.
  • Husk kun at gå ind i den hal dit barn/du skal spille i. Brug de forskellige indgange alt efter om det er i hal 1 (hovedindgangen) eller hal 2 (indgang syd) mellem hal 1 & hal 2.
  • Tilskuere skal sidde med minimum en meters afstand – Dette gælder også familier/nære relationer. I hal 1 sidder man på hvert andet sæde & i hal 2 er afstanden på bænkene vist med røde prikker, som man skal sætte sig på.
  • Udeholdets tilskuere i hal 1 sidder modsat tidtagerbordet. I hal 2 sidder udeholdets tilskuere på den fjerneste siddegruppe af bænke nærmest toiletterne. Se skilt

Max tilskuere kapacitet til kampe

• Hal 1: 460 tilskuere