fitness

Pressemeddelelse fra Viborg HK Forening — Opstart med Håndboldfitness og som pilotklub i Five-a-side Håndbold

Viborg HK Forening har store visioner for fremtiden

Der er flere helt nye motionshåndboldtilbud i byen. De hedder Five-a-side Håndbold og Håndboldfitness, og Viborg HK Forening bliver en af de første klubber til at tilbyde disse nye spil målrettet tidligere spillere i alderen 30+ samt helt nye håndboldmotionister, der har lyst til at være med på håndboldbanen.

Høj puls, glæden ved håndbold og mange mål, det er essensen af det helt nye motionshåndboldspil Five-a-side Håndbold. Spillet er nu muligt at prøve i Viborg HK Forening, der som nogle af de første har meldt sig som pilotklub for det nye motionshåndboldspil.

”Vi har valgt at blive pilotklub for Five-a-side Håndbold, fordi vi allerede har en masse at byde på som forening, men gerne vil udvide paletten af tilbud yderligere. Vi repræsenterer en sport, hvor alle kan være med, og hvor det at indgå i et fællesskab er et bærende element. Vi ved, at der er mange tidligere håndboldspillere i vores lokalmiljø, men vi har ikke tidligere haft et tilbud til dem – det har vi nu,” siger formand i Viborg HK Forening, Terkel Tranberg, og tilføjer:

”Det er et budskab, som vi gerne vil udover rampen med, og som pilotklub får vi god sparring og en række gode værktøjer til at udbrede kendskabet til vores nye tilbud til tidligere håndboldspillere i alderen 30+,” siger formanden.

Viborg HK Forening blev opmærksomme på det nye motionshåndboldspil gennem DGI og har fået hjælp af den lokale håndboldkonsulent til at starte et udviklingsforløb op i klubben. Der er opstart onsdag 12. september kl. 20.30 i Viborg Stadionhal 2, og alle er velkomne.

Samme tid og sted starter vi desuden Håndboldfitness op, der også er et motionstilbud for voksne. Dog med den store forskel, at man ikke behøver at have spillet håndbold tidligere for at deltage. Konceptet er bygget op om 3 elementer: Puls, Power og Play, og er et godt og socialt alternativ til fitnesscentre, og hvor man samtidig får en masse grin og sjove oplevelser sammen med andre.

6.000 nye medlemmer på landsplan

Bag pilotklubberne står ’Bevæg dig for livet – Håndbold’, der er et samarbejde mellem Dansk Håndbold Forbund og DGI Håndbold og et led i den landsdækkende kampagne ’Bevæg dig for livet’.

Formålet med samarbejdet er at skabe udvikling og vækst i de lokale håndboldklubber og øge det samlede medlemstal for håndbold med 6.000 medlemmer på landsplan i 2020.

Udover Five-a-side Håndbold indeholder ’Bevæg dig for livet – Håndbold’ yderligere tre initiativer: Håndboldens Dag, et åbent hus-arrangement for alle håndboldklubber d. 5. januar 2019, Håndboldfitness og endelig en indsats målrettet de 16-19-årige håndboldspillere.

For yderligere information

Kontakt venligst Terkel Tranberg på telefon +4522179474 eller på mail terkel.tranberg@gmail.com for yderligere information om Five-a-side Håndbold i Viborg HK Forening.

Generel information om Five-a-side Håndbold og ’Bevæg dig for livet – Håndbold’ findes på bevaegdigforlivet.dk/haandbold.