logo_vhkforening

Kom og vær med – Lørdag d. 26/8

Plakat – Kom og vær med – Viborg HK Specials

På lørdag 26. august afholder Viborg HK Forening Kom og vær med dag, hvor 3 forskellige hold inviterer alle interesserede til at komme og prøve at være med.

Fra kl. 9.00 – 10.00 er det U8 piger, der indbyder til træning, og bagefter er information over en bolle og en kop kaffe til de voksne.

Kl. 10.00 – 11.15 starter vi et nyt hold op i Viborg HK Forening. Vi har i en del år med stor succes haft et hold for psykisk udviklingshæmmede voksne, hvor 30-40 hvert år har fået glæden ved at spille håndbold. Dén succes forsøger vi nu at overføre til psykisk udviklingshæmmede børn og unge i alderen 6-15 år, og holdet hedder indtil videre Viborg HK Specials. Håndbold er ikke kun for motorisk stærke børn, det er for alle, og det vil vi gerne gå forrest med at vise. Tidligere divisionsspillere, der har erfaring med træning af psykisk udviklingshæmmede vil stå for træningen, og vi glæder os så meget til at få endnu et segment i klubben.

Fra kl. 11.30-13.00 er der det så Special Olympics, der er det officielle navn for de voksne udviklingshæmmede, der indbyder til at være med. Viborg HK Forening har i flere sæsoner været med til at promovere håndbold for dette segment og har haft deltagere til Special Olympics, der blev afholdt i Los Angeles.

Vi håber, at rigtigt mange har lyst til at deltage på ovennævnte tidspunkter.

Terkel Tranberg

Tlf. +45 22179474